RSS

>~Duhai Allah~

18 Mar

>

Duhai Allah….
Mungkin aku memang harus mati dalam rindu yang tak pernah terungkapkan…
Tapi aku hanya ingin mati dalam perasaan cinta ygn terdalam kepada-Mu…
Jangan biarkan aku sedetikpun berpaling dari-MU…

Kerana aku akan mati dalam penyesalan yang teramat sangat…
Wahai Pembolak-balik Hati…
Jika memang hati ini milik-Mu sepenuhnya…
Aku mohon dengan sangat…
Isilah ruang-ruang yang hampa
dengan segala kekaguman dan penghambaaanku pada-Mu…
Dan ketika aku jatuh cinta…
Pilihkan aku calon teristimewa yang membuatku semakin rindu pada-MU…
Yang membuatku semakin sering memuji keagungan-Mu…
Kerana aku mencintainya…
Hanya kerana-MU…
Duhai Robbi penguasa hati…
Percayalah…
kau menempati hampir seluruh ruang sukmaku…
Hanya ada secuil ruang yang kubiarkan kosong…
Itupun singgasana bagi “calon” pilihan-Mu…
Allah Robbi..
Sang Penyemai benih-benih cinta…
Ketika aku jatuh cinta…
Tanamlah ruangan tadi dengan bibit terbaik yang pernah Engkau semaikan…
Agar tumbuh cinta abadi yang sepenuhnya menuju pada cinta kami untuk-Mu…
Hindarkanlah aku dari kejamnya cinta dan tersiksanya merindu kecuali pada-Mu…
Duhai Allah…
Ketika aku kalah..
dan ketika aku patah…
Balutlah hatiku yang terbelah…
Juga terpisah-pisah…
Kerana aku ingin mencintai-Mu sepenuhnya…
Baik saat aku mencinta…
Ataupun saat aku kalah…

 
Tinggalkan komentar

Ditulis oleh pada Maret 18, 2011 in Puisi, Syair

 

Tinggalkan Balasan

 
